Dag 10, 11 en 12 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lotte, Olivier, Eveline en Filine - WaarBenJij.nu Dag 10, 11 en 12 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lotte, Olivier, Eveline en Filine - WaarBenJij.nu

Dag 10, 11 en 12

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Lotte, Olivier, Eveline en Filine

24 Juli 2013 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal!
Na zondagavond heerlijk te hebben gegeten in buddhanat, begonnen we maandagochtend met kringspelletjes met de kleinste kinderen. We deden spelletjes als stroompje doorgeven en zo hard mogelijk naar het midden rennen. Vooral dat laatste vonden ze erg leuk.
Smiddags was er een zangwedstrijd georganiseerd door de leraressen en hebben jonge en oude kinderen verschillende nepalese liedjes gezongen. Het was erg grappig om te zien hoe de nepalese kinderen in de klas heel verlegen zijn, maar hier zomaar een nepalees lied voor de hele school zingen. Natuurlijk hebben wij ook het hollandse kabouter plop lied gezongen en gedanst. Ook hebben we met de kleine kinderen head, schoulders, knees and toes gezongen, want die kennen ze inmiddels ook!

Op dinsdag hebben we de hele dag geknutseld met de kinderen, om hun lokalen wat te versieren. De school heeft namelijk nieuwe lokalen maar die zijn helemaal grijs en kaal, maar nu hangen daar hun eigen kunstwerken aan.

Vandaag was het *picture day*. We hadden van Ed een polaroid camera gekregen en daarmee hebben we van elke klas, nima en nimto, de leraren en de hele school een foto gemaakt. De kinderen én de leraren vonden het interessant hoe ze langzaam op het polaroid plaatje verschenen.
's middags hadden we de sportpakken die we van Zuid Hollands C hadden gekregen, meegenomen naar de school. Helaas hadden we niet genoeg voor alle leerlingen en waren de maten xs en xxs nog steeds te groot voor de meeste kinderen, maar na wat passen en meten hebben we de meeste kinderen een pak kunnen geven. Ook hebben we wat oude sportschoenen van thuis en hdmshirts kunnen weggeven en hebben we heel wat kinderen blij gemaakt.
's middags zijn we met zijn vieren nog naar buddhanat geweest en toen we thuis kwamen, was Ed opeens weer veilig in Kathmandu!
Wij gaan nu luisteren naar de verhalen van Ed en morgen gaan we weer verder met het versieren van de lokalen!

Tot het volgende verslag!

• 24 Juli 2013 - 20:06

Daphne:

Volg al jullie verhalen,het blijft leuk! Erg leuk wat jullie allemaal voor de kids doen en wat jullie ze kunnen geven! Heel veel plezier nog!

• 24 Juli 2013 - 21:03

Kalff-Arnold:

Lieve veline en makkers,
    Wat een spannende dingen maken jullie mee en zo leuk dat we daar allemaal van kunnen meegenieten.
    Is de school waar jullie werken een normale school of een summerschool? Leuk ook om zo veel te zingen. Leren jullie ook Nepalese liederen van de kinderen? Dat kabouter Plob lied ken ik niet, moet je me maar even leren als je weer terug bent. Jullie zijn alweer op de helft. Hopelijk kunnen jullie nog veel dingen doen met de kinderen en krijgen jullie ook de gelegenheid om nog een beetje rond te kijken. Heel veel plezier en succes. Liefs voor Allen. Oma en Opa Kalff.
    P.S. Doe Ed de groeten van ons, Hij was lang geleden onze buurjongen.

• 25 Juli 2013 - 11:10

Nicole En Robert Damen:

hi hdmkinderen,
    Gweldige ervaringen daar zeg. Heel leuk te lezen dat jullie zoveel kunnen doen voor de kids daar.En jullie toch tijd genoeg over hebben om zelf daar rond te kijken in deze andere wereld. Doe iedereen de groeten van ons vanuit Portugal en we hopen jullie te spreken als wij en jullie terug zijn in nederland.
    Nicole en robert damen

• 25 Juli 2013 - 12:28

Carin Zweers:

Het is bijzonder gaafr om door jullie blog op de hoogte te worden gehouden over al hetgeen jullie in het verre Nepal doen. Het is een reuze interessante reis voor jullie. Geniet ervan.
    Veel liefs
    Oma Carin

• 27 Juli 2013 - 15:37

Gijs Jordaan:

Zo te horen doen jullie enorm veel voor en met de kinderen en voeg je ook echt wat toe. Mooi om jullie enthousiasme zo tussen de regels door te lezen. Boeiende ervaring!

• 29 Juli 2013 - 00:04

Judith Spruijt:

Weer met plezier jullie verslag gelezen. Wellicht krijgen we volgend jaar weer van het Zuid Hollands kleding. Dan zullen we de kleinere maten voor Nepal reserveren. Wat een ontzettend leuk idee van de polaroid foto's. Daar zullen ze heel blij mee zijn. Geniet van de laatste dagen en tot snel. Judith

• 29 Juli 2013 - 17:38

Patrick Reuser:

mooie verhalen, leuk om te lezen - gaat alles naar wens, ed ? groet, patrick

• 30 Juli 2013 - 10:48

Fenneken:

Nog een paar laatste dagen om de kinderen nog eens extra plezier te laten hebben. Jullie laten een vrolijker school achter zo te horen, met de versierde lokalen en veel lachende gezichtjes.
    Geniet nog even, we kijken uit naar de verhalen.